Organizacja wesel – samodzielnie czy z pomocą Wedding Plannera?
Powszechnie uważa się, że ślub i wesele można zaplanować i zrealizować samodzielnie przy wsparciu rodziny oraz przyjaciół. Wiele par tak rzeczywiście robi. Z roku na rok rośnie jednak grupa osób powierzających organizację wesel specjalistycznym firmom, które śmiało można nazwać kreatorami ślubów. Koordynatorem całości ze strony agencji jest Wedding Planner – konsultant ślubny odpowiedzialny za przygotowanie i przebieg uroczystości.
Komu potrzebny jest Wedding Planner?
Organizacja wesel to złożona operacja logistyczna wymagająca licznych umiejętności, znacznego wkładu pracy i czasu. Na współpracę z agencją ślubną i zatrudnienie Wedding Plannera decydują się najczęściej zapracowani mieszkańcy wielkich miast oraz osoby przebywające za granicą a planujące ślub i wesele w kraju. Z usług agencji ślubnych korzystają także pary młode planujące wielkie wesela oraz śluby w nietypowych okolicznościach z niesztampowymi atrakcjami. Dzięki temu mieszkańcy Pomorza mogą na lokalizację swojego ślubu wskazać stary Kraków czy inne atrakcyjne miejsce, a fachowcy od ślubów załatwią za nich resztę. Więcej informacji tutaj.
Czym zajmuje się Wedding Planner?
Trudno jest odpowiedzieć na to pytanie jednym zdaniem – konsultanci ślubni to osoby wykonujące równolegle pracę scenarzysty i reżysera uroczystości. Niekiedy określa się ich mianem pośredników między nowożeńcami a podwykonawcami. To prawda, ale owo pośrednictwo jest tylko częścią obowiązków konsultanta ślubnego.
Pracę nad organizacją ślubu i wesela Wedding Planner rozpoczyna od dokładnego poznania oczekiwań pary młodej. W pełnym porozumieniu z nią konsultant przygotowuje uroczystość według harmonogramu, który sporządza i daje do zatwierdzenia.
Katalog usług świadczonych przez Wedding Plannera jest bardzo długi. Można oczywiście wybrać tylko część pozycji. Kompleksowa obsługa i organizacja wesel to między innymi:
• Wybór lokalizacji,
• Plan budżetu,
• Propozycja motywu przewodniego,
• Ustalenie menu, wybór dostawcy cateringu oraz zorganizowanie alkoholu,
• Oprawa muzyczna, medialna,
• Atrakcje dodatkowe,
• Podziękowania dla rodziców oraz gości,
• Choreografia pierwszego tańca,
• Dekoracje kwiatowe, wiązanka młodej,
• Zastawa stołowa, papeteria, zaproszenia, dekoracja sali i kościoła,
• Transport nowożeńców oraz gości,
• Noclegi,
• Doradztwo przy wyborze strojów,
• Zamówienie terminów u fryzjera, kosmetyczki, wizażysty,
• Współpraca z podwykonawcami,
• Nadzór nad przebiegiem uroczystości,
• Rozliczenie z podwykonawcami.
Dlaczego warto zatrudnić Wedding Plannera?
Osoby zatrudnione w agencjach ślubnych potrafią dokładnie planować uroczystość i przewidzieć każdą przeszkodę. W odróżnieniu od pary młodej, dla której wesele i ślub to najczęściej ich pierwszy raz Wedding Planner zajmuje się kolejnym zleceniem, więc niewiele może go zaskoczyć. Kto chce mieć perfekcyjny ślub nie powinien się wahać.
Agencje ślubne współpracują z wieloma podwykonawcami – zamówienie oprawy muzycznej czy znalezienie wymarzonej lokalizacji nie jest więc dla nich większym problemem. Dzięki współpracy z taką agencją możemy także liczyć na negocjowanie korzystnych upustów cenowych u podwykonawców.